3315 Een beetje lauw

Ik heb heerlijk geslapen. Ik heb gisteren twee bloedtransfusies gekregen, eentje van een heel verdrietig iemand en eentje van iemand die heel lekker kan slapen. Ik was om half tien al weg en heb tot acht uur geslapen. Toen heb ik gebeld voor een Abstral, dat is een van de pijnstillers die ik krijg: Paracetamol, Carbamazepine en Naproxen, plus Foliumzuur en een maagbeschermer. De Abstral krijg ik alleen op verzoek als ik wil bewegen, want dan werkt-ie.

Dus ik bel voor die Abstral en val weer in slaap en wordt even later wakker van een mooie donkere mannenstem: ‘Wat kan ik voor u doen?’ ‘Goedemorgen R., (hij was hier al eerder geweest) ik wil graag een abstralletje en misschien kun je deze kan even vullen met water?’ ‘Gewoon kraanwater?’ ‘Ja, dat is prima en wat fijn dat je een man bent. Die vrouwen beginnen allemaal gelijk over ijsblokjes en zo en ik heb het liefst gewoon een beetje lauw kraanwater.’ Hij lachte wat en bracht even later het pilletje. Dat zou moeten helpen maar dat doen ze met z’n vieren maar een beetje. Ik kan alleen nog een klein rondje lopen met een rollator en ik mag en wil pas naar huis, als ik weer normaal kan lopen zonder pijn.

Even later komt het ontbijt en hebben ze ook nog een croissantje in de aanbieding. Ik weet niet of dat elke zondag zo is of alleen met Vaderdag, maar daar kom ik nog wel achter. Het weekend is sowieso wel leuk omdat er dan allemaal nieuw personeel komt en dat is goed voor mijn eeuwige behoefte aan afwisseling, alhoewel ik ook gek ben op rust en regelmaat. Het ontbijt is hier wel het hoogtepunt van de dag.

Verder alles goed hier. Lief en Piep komen vanmiddag. Piep heeft een aversie tegen ziekenhuizen, dus dan is het extra leuk dat ze komt, maar ik hoop wel dat ze wat zegt, maar niks is ook goed… Ik heb nog wat lekkers voor haar wat ik van E&W gekregen heb, misschien kan dat het ijs breken en anders moeten we schaatsen.

Ate Vegter, 16 juni 2024

1 Comments

Plaats een reactie