3318 Good Times Bad Times

Het symposium liggend drinken, wat dezer dagen in Amsterdam plaatsvond, is met succes afgerond. Mede door onderzoek in het AVL is de slotconclusie dat het niet verstandig is om liggend te drinken, maar daarvoor altijd even overeind te komen. Het was een langdurig symposium, want het werd geopend door premier Rutte en afgesloten door de nieuwe Secretaris Generaal van de NAVO, Mark Rutte.

Waar ze bang voor waren is nu echt onderzocht en aan de hand. Er is een open verbinding tussen het abces en de urinewegen en dat mag niet. Dat heet een fistel, voor de kenners. Ik krijg morgen om half twaalf twee drains in de rug die de urine direct afvoeren vanaf de nieren. Dat is een pijnlijke operatie, maar ik krijg wel een roesje. De hoop is dat het dan gemakkelijker dichtgaat en ik over enge tijd weer kan lopen. Ik krijg nu antibiotica en zeven verschillende medicijnen maar ik kan alleen nog zeer moeizaam lopen met een rollator. We gaan het zien.

Iedereen vindt het heel gezellig en knus als ze Hans en mij samen zien ontbijten, lunchen of avondeten en dat is het ook. We hebben veel aan elkaars gezelschap. Hij mag donderdag naar huis met veel thuiszorg, maar probeert het zo lang mogelijk te rekken. Maar het is fijn om een kamergenoot te hebben, waarmee het zo goed klikt.

De verzorging is hier prima, maar dat had ik al eerder gezegd. Mijn leven is qua vierkante meters zeer beperkt, maar kwa nieuws en emotionaliteit ruimer en dieper dan ooit. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Dat is interessant, maar ik wens het toch niemand toe. Geniet van het leven zolang je nog lekker buiten kunt lopen en gewoon je boodschappen kunt doen. In het gewone zit het grootse wonder. De schoonheid is overal.

Verder volg ik de politiek een beetje, net als het voetbal. Te weinig om er iets zinnigs over te zeggen, zolang Oranje maar wint.

Ate Vegter, 19 juni 2024

PS wie weet van wie het nummer in de titel is?

15 Comments

  1. Heel veel kracht toegewenst Ate.

    Je doet het toch maar en doorstaat alle [nare] dingen.

    Heel veel sterkte

    Hartelijke groet

    Huib

    Like

      1. Hi Ate, helaas niet in Rotterdam, ik woon in De Lier, onder de rook van Rotterdam en zou je me daar gezien kunnen hebben. Alhoewel is de frequentie van het kerkbezoek inmiddels sterk verlaagd. Het geloof is er niet minder om en geeft me dat kracht in elke tijd.

        Ook ik heb uitgezaaide prostaatkanker en was een operatie niet meer mogelijk. Wordt nu reeds anderhalf jaar behandeld met hormooninjecties. Werkt tot nu toe voortreffelijk en zijn de lab-uitslagen goed.

        Ik hoop dat het allemaal nog lang effect heeft en we tijd kunnen rekken.

        Het is jou ook gelukt en hoop ik dat ze je nog een aantal jaren hier kunnen houden.

        Je stukjes zijn heerlijk om te lezen, doen me goed.

        Heel veel sterkte,

        Hartelijke groet

        Huib

        Geliked door 1 persoon

  2. Ben bekend met een fistel. Kreeg die na mijn tweede operatie vanuit darm naar operatiewond. Moest daarna voor derde operatie binnen vier weken weer naar OK.

    Sterkte met alles en hopelijk verdwijnt de pijn snel.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie