3320 Het leven

Gisteren was een pittige dag. Ik kreeg twee drains in de rug geplaatst die de urine gelijk afvoeren van de nieren naar buiten zodat de blaas kan ontspannen en de fistel kan genezen (zoek dat laatste maar even op, is te ingewikkeld voor mij om uit te leggen). Ik zou om half 12 geholpen worden, maar dat werd uiteindelijk half elf.

Frank (zie foto), een van de vrijwilligers hier, reed mij naar de plek des onheils. Ik ken hem al langer als vrijwilliger en we zijn aardig bevriend geraakt. Zoiets maakt alles weer net iets gemakkelijker.

Ik had mijn bril niet meegenomen om verder van de wereld te zijn en juist wel een zakdoek als troost meegenomen. Ze zijn ongeveer twee uur met mij bezig geweest. De eerste drain was in een kwartier geplaatst en bij de tweede duurde het een uur maar uiteindelijk is het goed gelukt. De pijn, waarvoor iedereen mij gewaarschuwd had, viel erg mee, al zal ik het niemand aanbevelen, ook omdat je zolang stil moet liggen. Ik kreeg geen roesje maar plaatselijke verdoving. Ik ben blij dat nu alles achter de rug is en ik voel er niks van.

Vandaag is een droevige dag, want Hans is om elf uur naar huis vertrokken. Voor hem natuurlijk heel mooi, maar we zullen elkaar wel gaan missen. Zodra ik weer goed ter been ben, ga ik hem opzoeken in Monnickendam. Maar goed, ik krijg gelijk weer een nieuwe kamergenoot, een dame deze keer, want het zijn moderne tijden.

Zojuist kreeg ik aangename post van Kitty, Koene en Truus en Renze en Willemijn, met een prachtige foto van onze tuin, die ik inderdaad wel mis, zoals Renze al veronderstelde.

Gisteren heel leuk bezoek van Erwin W., Johan en Emiel, wat tot heel leuke gesprekken leidde over muziek en literatuur. Vanavond komen eerst Jean en Sandra met Laura en daarna Pé en Erwin. Gelukkig ben ik in aardig goede doen, dus dat zal wel loslopen allemaal. Fijne dag allemaal en vergeet niet dat de zomer is begonnen vandaag. Tot Sint Juttemis!

Ate Vegter, 21 juni 2024

5 Comments

  1. Zo Ate – die drains zitter er in. Nu de fistel rust geven om te genezen en hoop ik dat je weer van die slangen af mag.

    Wel fijn dat je veel bezoek krijgt en zal het je afleiden van de pijn en dingen die niet leuk zijn maar je toch mee moet maken.

    Hoop dat je conditie snel verbeterd en je weer lekker naar huis kan.

    Hartelijke groet

    Huib

    Geliked door 1 persoon

  2. Beste Ate,

    U zult me van m`n profielfoto (zo die hier bij zit) niet zo gauw herkennen, maar ik word daar in het ziekenhuis de `tweelingbroer` van Frank genoemd. Ik lees de laatste dagen uw stukjes op kanker.nl en raak meer dan ooit betrokken bij het ziektebeeld prostaat-kanker. Zelf heb ik er ook zo bij gelopen met afvoerleidingen vanuit mijn buik naar de opvangzakken aan mijn benen, dan wel aan die paal op wieletjes. Waterlooplijnen zei ik tegen collegas die op ziekebezoek kwamen (ik werkte in die tijd, 2008-2009, in de Stopera) Uw stukjes brengen mij helemaal terug naar die tijd. Ate bedankt hiervoor, het geeft mijn motivatie voor vrijwilligerswerk in AvL een boost!

    Tot ziens; ik bid voor uw herstel,

    Nico (beddencoureur)

    Geliked door 1 persoon

  3. Beste Ate, Ik zal geen stukje van je missen. Met stukje bedoel ik column anders klinkt het kannibalistisch.

    Ik bewonder jouw talent om met moeilijke situaties en tegenslagen om te gaan. Dat zou mij niet zo lukken. Maar het helpt wel om te lezen hoe je daar mee om kunt gaan als je dat talent hebt. Ik wens je het allerbeste toe en blijf schrijven!

    Pieter Servatius

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie