3321 Oetbal

Of hoe een gewonnen wedstrijd eindigt in een gelijkspel. Volgens mij was het een spatzuiver doelpunt. Die gast stond niet hinderlijk buitenspel en nam bovendien helemaal niet deel aan het spel. Die bal lag erin voor de keeper ook maar in beweging kon komen. Hij zag hem pas toen het al te laat was. Maar goed, het arbitrale oetbaltrio oordeelde anders, samen met de VAR.

Het mooiste vond ik nog het gezicht van Xavi Simons, vlak nadat hij gescoord had en vlak nadat het doelpunt afgekeurd was. Ik ken geen voetballer die verdrietiger kan kijken, als een kind dat net gehoord heeft dat het schoolreisje niet doorgaat.

Maar pas op, als het doelpunt was goedgekeurd wordt het natuurlijk een andere wedstrijd en kan het zomaar 2-1 worden voor Oranje, maar ook voor Les Bleus en dit is helemaal geen gekke uitgangspositie voor de volgende wedstrijd tegen Oostenrijk.

Hier gaat het verder goed. Ik werd vanmorgen heel beroerd wakker, had vannacht ook nog een keer gebraakt en voelde me daarna zeer wankel, maar dat is inmiddels allemaal hersteld door een vracht aan painkillers en een subliem ontbijt. Lang leve het Antoni van Leeuwenhoek. Mocht je langskomen, kijk dan in de hal bij de uitgang even naar de leeuw die daar ligt, een geschenk dat het ziekenhuis onlangs ontvangen heeft, en lees even de tekst die er bij staat.

Verder heb ik veel post gekregen. Zegt Pascal, mijn trouwe kundige: is er een hele stapel post, is het allemaal voor jou! En zo zien we het graag natuurlijk. Ate Vegter, afd. 4B kamer 8, Antoni van Leeuwenhoek, Plesmanlaan 121, 1066 CX Amsterdam. Zullen we ze even een poepie laten ruiken.

Ate Vegter, 22 juni 2024

1 Comments

  1. Inderdaad, wat een jochie nog, Xavi Simons. Zo beteuterd stond hij erbij, op het punt van janken. Hij en Oranje zijn natuurlijk wel bestolen door die scheids Taylor en die pietluttige puntjesslijpers van de VAR.

    Veel erger was het schandalige bier smijten en vuurwerk afsteken tijdens het Franse volkslied door Oranje getijsem. Enfin, wel een goed resultaat gehaald ondanks veel balverlies door slordige passing. Oranje gaat groeien in het toernooi, zeker weten.

    Leuk die uitnodiging aan je lezers voor bezoek, maar de parkeerkosten in Amsterdam en dus ook bij de ziekenhuizen zijn mij al vele jaren te gortig. Met uitzondering van de P&R’s als Zeeburg en RAI.

    Hou je haaks kerel en blijf schrijven.

    Like

Plaats een reactie