3328 Naar huis

Maandag mag ik als alles meezit om elf uur Back home (Golden Earring 1970). Maar dan moet wel alles geregeld zijn. De spullen staan inmiddels al thuis, maar de zorgmedewerker moet nog gevonden worden, anders wordt het alsnog later. Als het geen weekend was geweest had ik morgen al naar huis gemogen denk ik, maar dat weet ik niet zeker. Vrijdag was een drukke dag met een transfergesprek: wat moet er allemaal geregeld zijn wil deze jongeman naar huis kunnen, nou ja een rollator en een douchekrukje en thuiszorg en nog zo een paar dingen. En dan is het zover, ja, nu nog niet maar maandag, maar ik begin de stal al te ruiken. Vanmiddag waren er de eerste verpleegkundigen die afscheid kwamen nemen. Mijn tranen zitten nu weer wat vaster dan voorheen en alhoewel tranen helemaal oké zijn is het zo ook wel weer prettig.

Vanmiddag was er nog een heel gedoe over pijn in mijn arm wanneer ik mijzelf op mijn elleboog vanuit zijligging wilde opdrukken. De pijnarts en de neuroloog wilden gelijk mijn hele bovenlichaam onderzoeken op kracht (prima) en nauwkeurigheid, ook goed, al kwam ik met mijn ogen dicht met mijn wijsvinger wel steeds tegen mijn bril aan in plaats van mijn neus. Ze gaan het nog verder onderzoeken al is de pijn nu al een stuk minder.

Afijn, aan het eind van de middag kwam Vincent nog even buurten, die komt altijd onaangekondigd, helemaal zoals hij is, en altijd leuk en gezellig. Daarna kwam aan het begin van de avond Jean langs, ook heel leuk en gezellig met mooie gesprekken over de datums van het leven.

Nu zijn ook al mijn kamergenoten weer vertrokken, drie in totaal, en ik moet je zeggen, dat is wel heerlijk rustig, al was Hans ook de rust en de zachtmoedigheid zelve. Ik ga hem gauw opzoeken binnenkort.

Ik ga straks nog het journaal kijken, groot nieuws gaap gaap, en dan verder lezen in De Camino van Anya Niewierra, een heerlijk en spannend boek. Ga het straks maar gauw halen bij de Nimo. Krijg je geen spijt van als je van lezen houdt. Overigens kun je bij ons thuis ook altijd boeken krijgen want we gaan onze boekenkast terugbrengen van 4,5 naar 1 Billy. Grijp je kans.

Ate Vegter, 29 juni 2024

3 Comments

Plaats een reactie