758 Lekker

Gisteren even naar de garage geweest. Mijn rechterachterlicht brandde niet en het lampje van de katalysator wel. Ik wilde dat graag weer andersom hebben. Bovendien heb ik achterin op de middenconsole een extra sigarettenaansteker, omdat wij graag veel roken, en die was ook kapot. Ik was om een uur of twee bij de garage, nadat ik de caravan naar de stalling had gebracht. Ik wilde wel even op de reparatie wachten, maar het duurde mij toch te lang. Ik heb alleen geduld als het mij uitkomt. Ik kreeg even een auto mee en deed een rondje door het aanpalende industrieterrein. Daar bleken interessant veel caravanhandelaars gevestigd te zitten. Nu was mijn interesse gewekt. Ik struinde over het ene bedrijf na het andere. Allemaal caravans van 4 à 6 tot 12 à 18 duizend euro – en meer. En allemaal het zelfde ingedeeld met een ronde bank of een Frans bed of een dwars bed en allemaal leuke, gezellige patroontjes op de bekleding. Onze Constructam uit 1971 voor 1100 euro met een prachtige ruime indeling en een strakke buitenkant zonder tierenlantijntjes bleek eens te meer een hoge uitzondering. Maar hij was er wel, die uitzondering: een Kip met exact dezelfde indeling en ruimte en dat alles in echt jaren zeventig oranje-bruin. Tijd om weer naar de garage te gaan. Daar bleek dat ik in de bagageruimte ook nog een 12-voltsaansluiting heb, wat ik helemaal niet wist, terwijl ik al zes jaar in dat ding rondscheur. Dat was voor mij wel een eyeopener, dat je iemand nog zo goed kan kennen, er kunnen altijd nog weer verborgen talenten opdoemen. Zomaar. Vanmorgen 2 keer acht minuten gelopen met fitop4. Vrijdag een kwartier. Dat lopen begint steeds ernstiger vormen aan te nemen. Het gaat nu al bijna zonder moeite. Sterker nog, ik begin te vermoeden dat ik het lekker ga vinden. Het moet toch niet gekker worden.

 

Ate Vegter, 9 augustus 2017

 

www.atevegter.wordpress.com

 

1 Comment

Geef een reactie

