760 De dichter opent hardlopend zijn hart

De dagen rijgen zich aaneen
Zoals vandaag is er geeneen
De zon schijnt, het is half vier
Ik loop vandaag al een kwartier

Dat schiet zo lekker op
Straks ben ik klaar en sta ik op
Ja, ik vertrek en ik ga weg
Maar ik kom terug, wat ik ook zeg

Lopen en dichten is geen straf
Ik ren en pen zo heel wat af
Tot aan de laatste tegel

Nu wordt het ook nog een sonnet
Ik ga en loop zonder verzet
Tot aan de laatste regel

Ate Vegter, 11 augustus 2017

http://www.atevegter.wordpress.com

Geef een reactie

