761 Batavia Stad

Vandaag gaan we Piep weer ophalen. Ze is nu drie dagen bij Jantje op de boot en dan wordt het wel weer eens tijd. We missen haar en zij ons. Ik ken er wel meer die na drie dagen zijn opgestaan en bovendien blijven bezoek en vis ook maar drie dagen fris, dus hoe mooi kun je het treffen.

We zetten dan maar de koers uit naar Lelystad, want al dat varen gaat ook in je taal zitten en niet in je kouwe kleren. Over kouwe kleren gesproken, het miezert hier behoorlijk en dat is altijd een mooie gelegenheid om de zinnen te verzetten in Batavia Stad, je weet het, ons kledingparadijs met eeuwigdurende aanbiedingen en permanente uitverkoop. Zeker wanneer jij er naar toe gaat, dan tref je altijd wel het koopje van de dag. Wij gaan alleen omdat we echt wel weer wat nieuws nodig hebben, heb ik begrepen. Ik koop daar graag pakken, maar nu zit ik in zo’n enorme afvalrace dat het niet raadzaam is vandaag een mooi pak te scoren. Wat wel heel verstandig zou zijn, ik bedenk het nu pas, is als ik na de zomer een beetje voorbereid ben op het dan kouder wordende weer en dat ik dan vandaag een trainingspak ga kopen. Dat is niet alleen veel voordeliger, maar het loopt ook lekkerder en dat stimuleert dan weer het rennen en de daarmee samenhangende lichamelijke fitheid. Je schrijft wel erg veel over dat hardlopen. Ik hoor het je niet zeggen, maar het zou kunnen, dat je dat dacht. Wel, ik heb geleerd dat je moet schrijven over dat wat je bezighoudt en het liefst dan nog over die dingen waar je wat vanaf weet door ervaring. Vandaar dat ik nooit eerder over sport of hardlopen heb geschreven en dat nu het eind een beetje zoek is.

Maar het komt goed. Ik begin maandag aan week zes van de training van fit op 4 die in totaal negen weken duurt met als einddoel 30 minuten hardlopen en dan is voor iedereen het leed weer geleden. Hoe het daarna verder moet met lopen weet ik nu ook niet, dus suggesties van de ervaren renners zijn van harte welkom.

Ate Vegter, 12 augustus 2017

http://www.atevegter.wordpress.com

Geef een reactie

