1474 O, wat een heerlijke dag!

Vandaag is het acht jaar geleden dat ik een Twitter-account heb aangemaakt. Ik deel deze belangrijke dag graag met iedereen. Het is echt een dag om te vieren die acht jaar. Terwijl Lief de bijna driejarige Piep verzorgt, ben ik bezig met de dingen die er echt toe doen: een account openen op Twitter.

Alhoewel ik al mijn stukjes ook op Twitter zet, gebruik ik het verder nauwelijks. Ook denk ik bij een file of ander groot ongenoegen nooit aan Twitter. Nooit. Ook niet achteraf. Maar zij vinden het wel de moeite waard om mij te feliciteren. Als alle bedrijven dat zouden doen dan was je elke dag jarig. Maar gelukkig luistert er geen bedrijf naar z’n klanten.

Dit gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden. Aha! Dat is fijn. Wanneer jullie toch aan het opnemen zijn, neem dan ook even de telefoon op. Speel geen bandjes meer, geef geen keuzemenu’s meer, laat mij niet heen en weer hollen of in paniek raken om klantnummers of andere gegevens die ik moet intoetsen in een systeem wat niet eens goed kan luisteren.

Luister goed, ik wil graag een levend iemand aan de lijn, die mij kan uitleggen waarom er twee streepjes zichtbaar zijn na het opladen in plaats van vijf. O, dat is omdat ik de oplader er te lang in heb laten zitten, dan raakt-ie van streek. Ja, maar zo raak ik van streek. O, als ik hem gebruik tot dat-ie weer op is, dan is het waarschijnlijk opgelost. Oké, dankjewel, dat wilde ik even weten. Fijne dag verder. Als-ie het daarna nog doet, dan mag ik je nog een keer bellen. Ja, dat is fijn. O, en anders kan ik hem gewoon terugsturen. Nou, dat is helemaal top. Want hij moet het nog goed doen na een week. Ja, dat dacht ik ook. Nou ja, het zal nu wel goed komen. Fijne dag nog, ja, dat zei ik al. Het kan wel natuurlijk. Willem, spoel dat bandje nog eens terug! Moet je horen wat die vent zegt!

Ate Vegter, 16 juli 2019

voetbal en taal: Johan Cruijff:
www.atevegter.wordpress.com/274

2 Comments

  1. Goed beschreven Ate! Voor mij ook een steeds grotere ergernis die bandjes die je eindeloos aan hun lijntje houden. En als je dan eindelijk een mensch aan die superlange lijn krijgt weten ze meestal “moeilijke” vragen niet te beantwoorden en verwijzen ze kribbig naar hun website met veel gestelde (lees: algemene) vragen en nog algemenere antwoorden.
    Telefonische helpdesks wordt m.i. het eerst op bezuinigd, want verkoopcijfers laten niet de impact daarvan zien op korte termijn en die cijfers tellen slechts voor de target/ bonus jagers.
    Weleens geprobeerd TomTom te bellen? 🤪

    Geliked door 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s