Ik wil een parasol kopen. Niet zo’n grote, want we hebben er al een, maar een wat kleinere voor erbij, die dan kan meeschuiven met de zon. Ik ga niet naar de winkel maar val voor de aanbieding van een grote zweefparasol van Koopjedeal. Daar krijg ik spijt van. Zei ik niet een wat kleinere?
Ik wil een account aanmaken, maar krijg als reactie dat ze op dat emailadres al een account hebben. Ik weet het wachtwoord niet meer en vraag een nieuw aan. Ze sturen een linkje, maar de link komt niet binnen, nog een keer proberen, vruchteloos. Op zo’n moment moet je er mee stoppen. Je weet dan dat het universum, of God, of klootje drie, noem het wat je wil, alles in het werk stelt om te voorkomen dat je die monsterachtig grote zweefparasol gaat kopen.
Maar nee, ik ben een doorzetter, al houden de mensen mijn vasthoudendheid vaak voor koppigheid. Ik maak via een ander emailadres een nieuwe account aan. Fluitje van een cent en de bestelling glijdt als een warme frikandel uit het vet. Pas bij de betaling zie ik dat ik 29 euro verzendkosten moet betalen. Negenentwintig euro voor een ritje naar Monnickendam! Ik pak het signaal niet op en maak het bedrag over.
De parasol wordt een paar dagen later bezorgd. Blij snij ik het plakband open en daar rollen de losse onderdelen op het terras. Nu hoef ik hem alleen nog maar in elkaar te zetten, maar dan is hij ook gelijk veel te groot. Ik haal hem weer uit elkaar en pak hem weer netjes in. Ik volg de retourinstructies en breng hem naar de Deen, maar het pak is te lang en mag niet mee. Ik sleep hem weer mee naar huis, maar ook Koopjedeal kan het niet oplossen. Hij staat nu op Marktplaats voor een prikkie. Ik heb intussen bij Tuincentrum Overvecht in Zuidoostbeemster, koop regionaal, een wat kleinere parasol voor erbij gekocht, die kan meeschuiven met de zon, nog net op tijd voor de hittegolf.
Ate Vegter, 8 augustus 2020
Ik moet wel een beetje lachen…😉
LikeGeliked door 1 persoon
Ja het was een goeie mop!
LikeGeliked door 1 persoon