2167 Wat vind jij?

Wat denk je, zal het nog wel goed komen met het Galgeriet? Zo dicht bij het centrum van dat mooie oude Monnickendam zijn de verwachtingen hoog gespannen en iedereen heeft er een mening over. Ik denk dat het nog wel even zal duren. En garage Steur aan het Noordeinde, komen daar nog ordentelijke woningen? De verwachtingen zijn laag en bijna niemand heeft er een mening over. Ik denk dat het nog wel even zal duren.

Je kunt wel een mening hebben, maar niemand vraagt je er nog om tegenwoordig. Iedereen is veel te druk bezig met het formuleren van z’n eigen mening en als iemand anders aan het woord is hoef je niet te luisteren, maar kun je rustig nadenken over wat jij straks zal zeggen. Geen wonder dat vergaderingen oeverloos uitlopen.

Het probleem speelt niet alleen hier. Iedereen hoort zichzelf graag. Ik hoorde laatst een Spaanse collega zeggen, twee Spanjaarden hebben drie meningen! Kijk, dat is andere koek. Ik voelde me gelijk getroost want ik heb soms wel drie meningen in m’n eentje. Ik ben wat dat betreft een echte twijfelkont. Dat doet me denken aan een vriendin die zei, een mening is net een kont, iedereen heeft er een!

Het ergste is dat niemand op je mening zit te wachten. Mensen hebben wel wat beters te doen, iemand afkraken op sociale media of online iets bestellen. Dat is nog de enige plek waar je tot mijn grote ergernis voortdurend naar je mening gevraagd wordt. Hallo Ate, het pakket is onderweg! Hebben we je met deze mail goed geïnformeerd? Met een smiley en een treury waar je dan uit kan kiezen. Bleef het daar nog maar bij, maar als je iets aanklikt, krijg je een hele vragenlijst. We willen graag weten wat je ervan vind, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Ik zou zeggen, stop direct met dit soort vragen! Juist omdat al die bedrijven en organisaties onzeker zijn heerst er een toenemende evaluatieterreur. Stop ermee! Wat vind je van deze column?

Ate O. Vegter, 15 mei 2021

nog één keer over mijn moeder:

www.atevegter.wordpress.com/167

.

3 Comments

  1. Nou vooruit bij hoge uitzondering dan, want ik ben ook murw gebeukt door al die vragen over de dienstverlening. Als ik iets te melden heb – hetzij positief, hetzij negatief – dan onderneem ik zelf wel actie. Oh ja, die uitzondering: ik vind dit een mooie column.

    Geliked door 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s