We zijn op vakantie dus het maakt allemaal niet zoveel uit, maar het is toch wel lastig dat er bijna nergens wifi is en dat de 4G hapert waar het kan. Op één camping is alleen bij de receptie een klein stenen bankje waarop de wifi zodanig aanwezig is dat ik er mijn stukjes kan knallen.
Maar goed, het is vakantie en het zal wel goed komen. Ik waardeer de telefoons op van Piep en mijzelf, want dat zijn de toestellen die onder mijn beheer vallen. Op zekere dag merk ik dat een bedrag van 20 euro door hollandsnieuwe niet opgewaardeerd wordt en wel twee keer afgeschreven. Dit is wat ze bij tennis een dubbele fout noemen. Ik probeer uit te vogelen wat er aan de hand is maar zonder resultaat. Ik waardeer zonder problemen op vanaf een ander rekeningnummer.
Maar nu heb ik wel een akkefietje. Ik besluit het na de vakantie op te pakken en schrijf ze een e-mail. Ik bel eerst nog maar dat is helemaal een hopeloze zaak. Ik schrijf ongeveer zes e-mails, waarin ik het steeds moeiteloos op een andere manier uitleg, maar alle mensen van de klantenservice schrijven mij steeds terug dat alles opgewaardeerd is, wat niet waar is.
Op de inmiddels ontvangen factuur staat duidelijk een bedrag dat lager is dan wat ik in totaal heb betaald en gewapend met deze keiharde feiten meld ik mij bij de ombudsman van het Noordhollands Dagblad. Die pakt het keurig op en een paar dagen later word ik gebeld (!) door een bijzonder aardige jongeman van hollandsnieuwe die het voor mij heeft uitgezocht en heeft geconstateerd dat twee betalingen niet zijn opgewaardeerd en of hij die kan terugstorten. Het zijn twee andere betalingen dan de door mij betwiste, maar ik hou wijselijk mijn mond en bedank hem voor het vele werk en de goede zorgen.
Dan volgt er een mailtje van de ombudsman waarin hij een tekstje opstuurt zoals dat in de krant zal komen. Ik bedank hem voor zijn succesvolle bemiddeling. Zo is alles weer opgelost en hebben we om een paar tientjes een hoop lol gehad.
Ate Vegter, 15 september 2022