In de loop van de druilerige zondagmiddag stuur ik mijn verhaal over Spotify Family in een plotselinge impuls via Messenger naar KPN. Als ik niets hoor, typ ik ‘hallo!’ Onmiddellijk meldt zich een medewerker die vraagt wat hij voor mij kan doen. Ik leg uit wat ik wil. Ik wil mijn Spotify Premium graag upgraden tot Spotify Family, maar omdat Spotify gekoppeld is aan mijn KPN lukt dat niet via de website of de telefoon.
Hij vraagt ter controle mijn geboortedatum en gaat er direct mee aan de slag. Het blijkt dat ik een wat ouder abonnement heb waardoor hij het niet zomaar kan omzetten. Wel kan hij een nieuw abonnement aanbieden en daar Spotify Family aan toevoegen. Dan betaal ik € 73,99 in plaats van de huidige € 79,04. Terwijl ik mij afvraag wat die vier cent daar doen ga ik akkoord met zijn voorstel. Hij vraagt de laatste drie cijfers van onze bankrekening en gaat aan de slag.
Het is binnen een kwartier geregeld. We hebben nu zomaar Spotify Family. Hij stuurt nog een mail met de instructie hoe ik een en ander moet installeren en de familieleden kan toevoegen en dan is het klaar, zodat we allemaal tegelijk met verschillende muziek op Spotify terecht kunnen en dat ook de Sonos daarbij niet uitvalt, wat vooral voor Piep heel handig is want zij luistert graag naar andere muziek dan wij.
Dan ziet de behulpzame medewerker dat we nog steeds een vaste lijn hebben en of we die nog gebruiken. Ik zeg nee, die kan wel weg en ook dat is à la minute geregeld. Daarmee loopt alles op rolletjes en knapt mijn humeur ondanks de vele regen enorm op. Wat een dag! En voor degene die het aangaat, je las het al: kunt ons nu alleen nog mobiel bellen. De vaste lijn is verleden tijd. Voorbij, zoals alles voorbijgaat als een eenzame wandelaar op een winderige dag.
Ate Vegter, 18 januari 2023
zo somber leek het zaterdag nog:
De aanhouder wint!
LikeGeliked door 1 persoon