3263 Afspraak

Gisteren zou de firma Glaspoort onze nieuwe glasvezelaansluiting aansluiten. Helaas zijn ze niet langs geweest. Dat is jammer, want dan had ik er een mooi stukje over kunnen schrijven. Maar goed, ze hadden ons een mooie brief gestuurd:

Beste bewoner, Binnenkort is het zover. Een glasvezelmonteur komt bij je langs om het glasvezelaansluitpunt in je woning te monteren. We komen langs op 24-04-2024 tussen 12.00 en 17.00 uur. U kunt de voorgestelde afspraak bevestigen of wijzigen door te bellen met ons op nummer 038-4431429 of te mailen naar afspraaktelecom@vangelder.com.

Hé, waar komt die Van Gelder opeens vandaan? Dat zijn de jongens die het gaan doen natuurlijk. Maar wat ik nog veel grappiger vind is dat ze halverwege de brief opeens overschakelen van je op u. Is er iemand met die glasvezelbrief bezig, jongens? Ja hoor, ik ben al halverwege. Denk je er wel aan dat dat allemaal nieuwe klanten zijn? O ja, ik zal er aan denken, baas. Het is natuurlijk anders gegaan, maar wonderlijk is het wel hoe dat dan gaat op zo’n afdeling communicatie die ze vermoedelijk niet eens hebben.

Ik heb de afspraak bevestigd via de mail, maar moest nu de hele middag de krant lezen, puzzels maken en een serie kijken. Ik kijk momenteel naar Entrevias, een Spaanse serie met José Corronado en Luis Sahera, van wie ik al een paar mooie series mocht bekijken. Maar je hele meterkast opruimen en vervolgens de hele middag niet naar buiten mogen maakt het toch allemaal net even anders. Inmiddels heb ik een nieuwe afspraak met ze gemaakt.

KPN had ook een akkefietje vorige week. We konden niet pauzeren en terugkijken. We kregen een aardige verontschuldigingsbrief: Dat ging vrijdagavond even mis… Hopelijk heb je er niets van gemerkt. Je opnames van afgelopen week zijn helaas verloren gegaan. Sorry daarvoor. Alsjeblieft: 5 films, voor jou, van ons, als goedmaker. Dat is toch heel vriendelijk van Team KPN. Kent overigens iemand een van deze films? Ik heb het idee van niet, maar kan me natuurlijk vergissen. Ik denk niet dat we ze gaan zien. Misschien alleen die met Al Capone, dat blijft toch een intrigerende boef.

Ate Vegter, 25 april 2024

Plaats een reactie