3266 Koningsdag 2

En zo wordt het toch nog een heel aardige Koningsdag. ‘Het kon minder,’ zou de koning zeggen. En ik moet zeggen, dat hele Emmen lijkt nog wel aardig vriendelijk, zo met al die prinsen en prinsessen. En met al die spelletjes lijkt het erop dat er altijd wat te doen is, wat normaal gesproken natuurlijk niet het geval is. En er hangt dan wel wat versiering, maar er wordt wel veel minder gevlagd dan in Monnickendam, waar de vlag uithangen voor iedereen vanzelfsprekend is, behalve dan voor die enkele republikein, die dan uitgerekend wel weer het Waterlands Kampioenschap Wordfeud aan het organiseren is, terwijl ik thuis een beetje zit te mopperen voor de televisie.

Afijn, zo sleept de dag zich voort. Ik maak uiteindelijk nog twee euro winst met mijn jaarlijkse boekenactie: alleen vandaag: alle boeken één euro en Lief maakt nog een heuse winst op de vrijmarkt door de verkoop van macramé-hangers, jurken en truitjes. Daar kunnen we wel een van gaan eten.

In de middag lopen we naar de Beestenmarkt, waar alle gezelligheid zich verzameld heeft bij het al eerder genoemde wereldkampioenschap wordfeud en na enig aandringen laat ik mij overhalen om ook een rondje mee te spelen met C&A, al blijkt zij er wel wat andere speelprincipes op na te houden dan ik. Maar wat geeft het. Het is gezellig, we winnen en voldaan gaan we dan ook weer naar huis.

’s Avonds eten we met de hele vriendenclub – wat vroeger de burenclub was, maar ik durf ze nu al een tijdje vrienden te noemen – bij JenE. Jolan heeft de recepten aan chatgpt gevraagd en vervolgens met succes en zonder stress gekookt. En met heel veel liefde – dat proef je ook. Het is ruim gezellig en een mooie afsluiting van deze feestelijke zaterdag.

Ate Vegter, 28 april

Plaats een reactie