3275 Mei

Ik vind mei de mooiste maand van het jaar. En dat niet alleen omdat Lief en ik allebei jarig zijn in mei maar ook omdat het dan eindelijk weer mooi weer begint te worden. Ook nu schijnt de zon in alle vroegte al vrolijk en gezellig door de ramen. En mei begint altijd goed met de overdenking van 4 mei en de bevrijdingsfeesten van 5 mei. Ik ben degene die de vlag uithangt hier en na 5 mei vind ik het altijd  jammer dat het dan weer zo lang duurt voor je hem weer kunt uithangen. Ja, je kan vlaggen op alle verjaardagen van het Koninklijk huis en dan is Máxima op 17 mei als eerste al aan de beurt. Ik heb het wel eens gedaan hoor, maar meestal vergeet ik het.

Afijn, Lief doet het meeste werk in de tuin, houdt alles netje bij en kweekt binnen en buiten nieuwe plantjes op, wat er altijd heel vrolijk uitziet. Als ze de halve tuin gedaan heeft dan mag ik al het snoeisel in de GFT bak doen. Die loods ik dan van de steeg door het huis naar de tuin en dat vind ik altijd leuk. Meestal doe ik ook het grasmaaien, maar ik moet tegenwoordig opletten dat Lief me niet te snel af is, want dan heeft zij het al gedaan. Maar nu is het graas nog veel te nat om te maaien.

Anyway, we hebben nu wel een klein probleempje in de tuin. Eigenlijk ben ik er blij mee, maar ik hoop wel dat het geen overlast gaat geven, straks op ons tuinfeestje. We hebben namelijk verschillende vogelhuisjes in de tuin, maar ik heb er nog nooit een vogeltje kunnen betrappen op romantische nestmakerij. Nog nooit. En nu moeten ze het zelf maar uitzoeken, want nu is het te laat. Nu hebben we in een van de vogelhuisje een hommelnest. Ik dacht eerst dat het gewoon bijen of wespen waren, maar ze zien er zo wollig mollig uit dat het wel hommels moeten zijn. Ik laat ze maar gewoon zitten denk ik.

Ate Vegter, 7 mei 2024

Plaats een reactie