3081 Netflix Plus

Een paar weken geleden vraag ik op Facebook tips voor goeie series op Netflix. Ik ben op zoek naar series met een detective die iedere aflevering een moord oplost, zoals Beck, Wallander en nog een paar die ik al gezien heb, maar er moeten er toch nog wel meer zijn.

Het resultaat valt mij nogal tegen. Ik krijg heel veel tips voor series die niet op Netflix te zien zijn terwijl dat er toch duidelijk bijstaat. Ook krijg ik heel veel series getipt die ik al gezien heb, maar dat kunnen de tipgevers natuurlijk niet weten. Netflix houdt precies bij waar je in een serie bent, maar als je klaar bent met een serie dan houden ze dat vreemd genoeg niet voor je bij: dit heb je al gezien. Wel zeggen ze soms, omdat je dit gezien hebt moet je dat kijken.

Afijn, ik heb door al die aanbevelingen heen gesnuffeld en ben uiteindelijk uitgekomen bij The Fall, een spannende Engelse serie over een seriemoordenaar en een vrouwelijke inspecteur die hem probeert te stoppen, waarbij het persoonlijke van beiden niet wordt geschuwd. Lief zegt dat we hem al gezien hebben, maar daar weet ik niets meer van. We kijken veel samen maar ook veel apart en zo hebben we onze eigen seriekijkgeschiedenis opgebouwd. We kijken samen bijvoorbeeld naar Lupin, leuk, maar een beetje stripverhaalachtig, Beckham, interessant om eens in die wereld te duiken, en The Bodies, daar moeten we nog een beetje inkomen. Gaat over een moord die op verschillende tijden in de geschiedenis gepleegd wordt. Ingewikkeld.

Mijn broer tipt de serie Unforgotten, met de aanbeveling heel prima, en dan weet je wel dat het goed zit, maar Unforgotten zit ook niet op Netflix, maar op NPO Plus. Nu wilden we al eerder dingen zien op NPO Plus, dus heb ik ons gisteren aangemeld en kijken we nu Unforgotten, inderdaad heel prima. Dat aanmelden duurt wel even en  NPO Plus houdt helemaal niet bij waar je bent in een serie. Je moet iedere keer opnieuw beginnen en zelf onthouden waar je bent, maar misschien ligt dat aan mijn instellingen en bestaat er zo iets als Mijn NPO Plus, die dat wel bijhoudt. Ik moet het nog een beetje uitvogelen. We gaan het zien.

Ate Vegter, 27 oktober 2023

4 Comments

Plaats een reactie